És un servei gratuït adreçat a l’atenció de l’usuari de forma immediata, per tal de fer-lo sentir més segur a casa seva. El seu funcionament és a través de la línia telefònica i amb un equipament de comunicacions, permet a les persones usuàries fer-ne ús prement un botó de l’aparell o del dispositiu a distància que es pot portar al damunt. El contacte verbal és possible les 24 h. del dia i 365 dies l’any, amb una central d’alarma dotada de personal amb una formació específica per tal de donar resposta a la crisis presentada, avisant a la família i als serveis corresponents.
Per poder realitzar la instal·lació de l’aparell cal disposar de línia de telèfon fix o línia de telèfon mòbil amb contracte.
Què ofereix?^
- Detectar situacions d’emergència.
- Actuació immediata en situació d’emergència.
- Seguiment per part dels professionals de l’equip del servei local de teleassistència.
- Instal·lació de detectors de seguretat (gas, fum, mobilitat...), sempre prèvia valoració professional.
- Més seguretat i qualitat de vida en les persones que viuen soles.
A qui s'adreça?^
- Persones que visquin soles.
- La persona ha de tenir 80 anys o més.
- Persones amb discapacitat menors de 65 anys.
- Problemes greus de salut, amb molta dependència física excepte les persones que tinguin malalties amb demències i/o discapacitats físiques com la sordesa.
- Persona gran que visqui amb algun altre familiar i aquest estigui més de 5 hores fora de casa. En aquest cas el nombre de fills no pot ser superior a 2.
- Parella de persones grans que tot i no tenir l’edat, un membre té tal dificultat que l’altre no el pugui socórrer en cas d’emergència.
Com s'hi pot accedir?^
Cal demanar cita prèvia:
- Trucant al telèfon 93 8905917
- Presencialment al Servei de la Gent Gran (carrer Vidal, 3)