Ajuntament de Vilafranca del Penedès

El 8 d’octubre finalitza el termini per sol·licitar o renovar el bo social de la llum

El 8 d’octubre finalitza el termini per sol·licitar o renovar el bo social de la llum

22 de agost de 2018

El proper 8 d'octubre finalitza el termini per sol·licitar o renovar el bo social de la llum, segons els nous requisits legals. El bo social s'aplica exclusivament en l'àmbit del consum de l'energia elèctrica i és un descompte que pot ser del 25%, del 40% o del 100% sobre la tarifa Preu Voluntari al Petit Consumidor –PVPC-, que és la tarifa de llum regulada pel Govern. 

Per accedir a aquests avantatges en el preu de l'electricitat, cal estar en el mercat regulat, no en el mercat lliure, amb una d'aquestes comercialitzadores de referència que operen a Catalunya: 

Endesa Energía XXI, S.L.U. Tel. 800 760 333 
Iberdrola Comercialización de  Último Recurso, S.A.U. Tel. 900 200 708 
Comercializadora Regulada Gas & Power, SA (abans Gas Natural Fenosa) Tel. 900 100 283 
EDP Comercializadora de Último Recurso, S.A. Tel. 900 902 947 
Viesgo Comercializadora de referencia, S.L. Tel. 900 10 10 05 

Les persones consumidores que tenien el bo social de la llum d'abans del mes d'octubre de 2017 l'hauran de renovar d'acord amb els nous requisits i acreditar que els compleixen. El termini finalitza el 8 d'octubre de 2018. Fins a aquesta data, seguiran percebent el bo social amb les mateixes condicions d'abans. Si arribat el 8 d'octubre de 2018 no han renovat la sol·licitud, se'ls aplicarà la tarifa regulada (PVPC) sense descomptes. 

Podeu consultar els nous requisits en aquest l'enllaç 

Tots els usuaris han de renovar el bo social per poder continuar amb l'aplicació del descompte. En l'anterior normativa, no calia fer la renovació, però el bo social 2018 exigeix que es faci una nova sol·licitud, després dels dos anys d'aplicació. 
Les persones interessades a sol·licitar o renovar el bo social s'han de dirigir a la seva comercialitzadora de referència i fer els tràmits pertinents per enviar els formularis de sol·licitud i la documentació requerida, que han d'estar disponibles a la seva pàgina web o a les oficines d'atenció presencial als clients, quan n'hi hagi.